Щоденний радіожурнал зі звуком. Іноді з гумором. Завжди з картинками

27.07.2023

Наш спор с другом

Будучи у місті N, спілкувався із місцевим любителем. Трохи посперечалися з приводу антен. Коли я запитав, чому він вважає, що антена працює правильно і ефективно, він відповів, що КСВ 1 і після налаштування за допомогою узгоджувального пристрою його добре приймає Австралія. Як аргумент навів картинку на якій справді були рапорти для нього з Австралії. Три або навіть 4-ре.
   Найцікавіше далі: на столі лежить NanоVNA, але коли я запитав про величини активного та реактивного опорів, "а у відповідь тиша, він учора не повернувся з бою". Зрозуміло, що я почав сперечатися. Аргументував, що КСВ 1 можна отримати і на гвоздик, і що антена повинна бути ефективною, і що кожен трансформатор вносить свої пропорційні втрати. Відповідь була одна: у FT8 Австралія чує, значить все добре. Тоді я не пошкодував його самолюбства і розповів йому правду: хороша антена в Австралії, а не в нього.
  Як свій аргумент я сказав що у мене так само працює звичайний напівхвильовий диполь на 80 без будь-яких погоджувальних і трансформуючих пристроїв і що таких картинок FT8 я можу надіслати йому сотню. Надіслати тому, що я був у гостях. І послав. Фото працюючого КСВ метра та скріншот PSK Reporter на 80 м. 
а особливо у FT8. Це спеціально "заточений" до прийому сигналів нижче рівня шуму продукт. Він приймає все. Сриншот правда зняв майже за годину, коли надумав про це написати. Очевидно, що всі репорти приблизно одного часу. Причому це ще навіть не сутінки.
  Не знаю, переконав чи ні, але ситуація асоціюється з байками Крилова. Ну про мавпу та окуляри та ще про музикантів. Так чому це хибне ствердження?
По-перше, краще витратити час на налаштування антени в резонанс і підігнати імпеданс, ніж городити узгоджувальні пристрої. Таким чином, ми досягаємо максимально можливого наближення до роботи звичайного налаштованого диполя, який працює краще навіть без наших примочок.
 По-друге, це дешевше та швидше. І по-третє, неправильна оцінка результату завжди призводить до втрат :-( При налаштуванні антени неможливо орієнтуватися на сигнали різних WEBSDR і скіммерів. Вони всі різні, антени у них різні, і умови проходження між вашою антеною та його – різні.
      Одним словом доводиться визнати, що антени повинні налаштовуватися класичним чином, з використанням приладів і знань. Просто для того, щоб зрозуміти, наскільки все не просто, почитайте мій старий матеріал "Просто про антени та їх налаштування". А оскільки я протестую не проти самої ідеї, а проти таких методів оцінки, завтра, за правилами свого сайту – після критики обов'язково конструктивні пропозиції – завтра напишу продовження.

Круглые столы области

Круглий стiл 13.07.24 Круглий стiл 06.07.24
© Copyright 2011-2021 UY2RA,    All rights reserved.    Все права защищены.    Пожалуйста уважайте их. Использование материалов с этого сайта разрешается. Буду рад если при этом меня помянут незлым тихим словом.

FREE & OPEN UKRAINIAN HAM  RADIO  BANNERS NET