Щоденний радіожурнал зі звуком. Іноді з гумором. Завжди з картинками

Круглые столы области

Круглий стiл 06.09.25 Record by UY2RA Круглий стiл 20.09.25 Record by UY2RA

15.08.2023

Morse History by UR5FIL

 Alex UR5FIL

Перший трансатлантичний

Першим пароплавом, що перетнув Атлантику, став пакетбот Savannah. У 1819 році.
Деталі машини для нього зробили на заводі Speedwell Ironworks, Morristown, NJ, Стефана Вейла, (батька Альфреда Вейла). Потужність двигуна - 90 кінських сил.
Це був вітрильник, спеціально збудований для трансатлантичних рейсів. обладнаний паровим двигуном з двома бічними колесами, що подібно до дверей електрокара Тесла піднімалися вгору та згорталися у складений стан за 15 хвилин.

Судно з вітрилами та димом викликало справжній фурор в Англії. Деякі, не в змозі його наздогнати, пострілами корабельних гармат намагалися зупинити, інші думали, що на вітрильнику пожежа, треті - що його спеціально збудували, щоб звільнити Наполеона Бонапарта з острова Святої Єлени.

У 1832 році, проводячи час у кают-компанії іншого трансатланічного пакетботу “Cаллі”, з Гавра до Нью-Йорку, доктор Charles Thomas Jackson захоплено розповідав своїм попутникам про недавні експерименти та відкриття в сфері електромагнетизму. На його заяву про те, що електрика тече безперервно в будь-якому шматку дроту та її присутність може бути виявлена у будь-якому місці простим перериванням ланцюга та електромагнітної іскри, професор Академії мистецтв Samuel Finley Breese Morse, зазначив:

“якщо це правда, що електрику можна зробити видимою в будь-якій частині ланцюга, я не бачу причин, чому інтелект не можна миттєво передати на будь-яку відстань”.

Ніхто особливо не звернув увагу на цю ремарку, проте Морзе поринув у ідею нового мистецтва передання думки на відстань, замальовуючи в свій блокнот схему майбутньої системи.  Він зосередився на способі реєстрування сигналів. На “Саллі” йому уявлялося, що найпростіше це зробити за допомогою пропалювання іскрою паперу та роблячи в ній крапку або електрохімічним контактом з папером або за допомогою рушійної сили електромагніту. Далі виникла ідея телеграфу, де замість оптичного семафору Шаппе можна було б використати електричний струм.

Зв'язавши це воєдино Морзе відразу на судні почав вигадувати телеграфну абетку.
Одна крапка – цифра 1, дві крапки – цифра 2 – etc. Цифрами можна було закодувати слова та за допомогою пронумерованого словника передавати та приймати повідомлення. Система з послідовних точок та пауз між ними вилилася у просту телеграфну лінію, що складається з одного дроту.

Це був справжній прорив у майбутнє.

Сходячи з трапу вітрильника “Саллі” у Нью-Йорку Морзе сказав: - Капітан Пеллу! Якщо Ви колись почуєте про телеграф, який здивує світ, пам'ятайте, що це відкриття було зроблено на Вашому чудовому судні.



(На честь SS Savannah названо перше вантажне судно з ядерним двигуном – NS Savannah).
73, Александр                                                              Написано тут - первоисточник 
© Copyright 2011-2024 UY2RA,    All rights reserved.    Все права защищены.    Пожалуйста уважайте их. Использование материалов с этого сайта разрешается. Буду рад если при этом меня помянут незлым тихим словом.

FREE & OPEN UKRAINIAN HAM  RADIO  BANNERS NET