Alex UR5FIL
Перший трансатлантичний Першим пароплавом, що перетнув Атлантику, став пакетбот Savannah. У 1819 році. Деталі машини для нього зробили на заводі Speedwell Ironworks, Morristown, NJ, Стефана Вейла, (батька Альфреда Вейла). Потужність двигуна - 90 кінських сил. Це був вітрильник, спеціально збудований для трансатлантичних рейсів. обладнаний паровим двигуном з двома бічними колесами, що подібно до дверей електрокара Тесла піднімалися вгору та згорталися у складений стан за 15 хвилин. Судно з вітрилами та димом викликало справжній фурор в Англії. Деякі, не в змозі його наздогнати, пострілами корабельних гармат намагалися зупинити, інші думали, що на вітрильнику пожежа, треті - що його спеціально збудували, щоб звільнити Наполеона Бонапарта з острова Святої Єлени. У 1832 році, проводячи час у кают-компанії іншого трансатланічного пакетботу “Cаллі”, з Гавра до Нью-Йорку, доктор Charles Thomas Jackson захоплено розповідав своїм попутникам про недавні експерименти та відкриття в сфері електромагнетизму. На його заяву про те, що електрика тече безперервно в будь-якому шматку дроту та її присутність може бути виявлена у будь-якому місці простим перериванням ланцюга та електромагнітної іскри, професор Академії мистецтв Samuel Finley Breese Morse, зазначив: “якщо це правда, що електрику можна зробити видимою в будь-якій частині ланцюга, я не бачу причин, чому інтелект не можна миттєво передати на будь-яку відстань”. Ніхто особливо не звернув увагу на цю ремарку, проте Морзе поринув у ідею нового мистецтва передання думки на відстань, замальовуючи в свій блокнот схему майбутньої системи. Він зосередився на способі реєстрування сигналів. На “Саллі” йому уявлялося, що найпростіше це зробити за допомогою пропалювання іскрою паперу та роблячи в ній крапку або електрохімічним контактом з папером або за допомогою рушійної сили електромагніту. Далі виникла ідея телеграфу, де замість оптичного семафору Шаппе можна було б використати електричний струм. Зв'язавши це воєдино Морзе відразу на судні почав вигадувати телеграфну абетку. Одна крапка – цифра 1, дві крапки – цифра 2 – etc. Цифрами можна було закодувати слова та за допомогою пронумерованого словника передавати та приймати повідомлення. Система з послідовних точок та пауз між ними вилилася у просту телеграфну лінію, що складається з одного дроту. Це був справжній прорив у майбутнє. Сходячи з трапу вітрильника “Саллі” у Нью-Йорку Морзе сказав: - Капітан Пеллу! Якщо Ви колись почуєте про телеграф, який здивує світ, пам'ятайте, що це відкриття було зроблено на Вашому чудовому судні. (На честь SS Savannah названо перше вантажне судно з ядерним двигуном – NS Savannah). |
73, Александр Написано тут - первоисточник |